Gyakran Ismételt Kérdések
Miből áll a közös költség?
Mire költjük?Üzemelési költségek:
- Áram díj - Víz díj - Takarítás
- Fűtéskarbantartás - Liftkarbantartás
- Épület biztosítás - Rovarirtás
- Kisebb javítások költsége (pl.: zárcsere, üvegezés)
- Igazgatási költség (irodafentartás, bankköltség, stb)
Felújítási alap:
- Nagyobb értékű korszerűsítés, javítás
(pl.: hőszigetelés, csővezetékek cseréje, liftvezérlés, szellőztetés fejlesztése, kaputelefon, stb.)
- Lakástakarékpénztár - Hiteltörlesztés
Mire terjed ki a biztosítás?
Épületeink úgynevezett tömbház biztosítással rendelkeznek.
A tömbbiztosítás csak a közös tulajdonban levő részekre és az épület fő szerkezeti elemeire vonatkozik.
Fontos!
Nem vonatkozik a lakásban lévő ingóságokra (pl.: TV, bútorok, ékszer, stb.) és a balesetek biztosítására sem.
Az ingóság, a baleset ill. a felelősség biztosítás megkötése minden esetben a lakó saját döntési körébe tartozik. Káresemény esetén minden esetben vegye fel a kapcsolatot a Lakásszövetkezettel!
Meghibásodást, kárt hogyan és hova kell bejelenteni?
A közös tulajdonú épületrészeket érintő meghibásodásokat (pl.: liftmegállás, vízszivárgás, stb.) munkanapokon, ügyfélfogadási időben személyesen a Lakásszövetkezet irodájában, vagy a 06-72-483-121 számon, ügyfélfogadási időn túl pedig online felületünkön tudják bejelenteni.
Akut probléma esetén (pl.: csőtörés) érdemes előbb egy szakemberhez fordulni a további károk megelőzése érdekében.
A lépcsőház egyéb dolgaival kihez fordulhatok?
Elvileg minden lépcsőház rendelkezik ún. "küldöttel" akit valamelyik közgyűlésen (lakógyűlés) választottak a lakók maguk közül.
A "küldött" közvetlen kapcsolatban áll a Szövetkezettel így a lakóközösséget érintő dolgokkal gyakran elég ezzel a személlyel kapcsolatot tartani.
Tulajdonosváltáskor mit kell tenni?
A hibás liftet mennyi időn belül javítják?
A karbantartásra szerződött cégek (Schindler Hungária Kft. és Mikrolift Kft.) a hibaelhárítást és javítást 24 órán belül megkezdik hétvégén is.
Fontos, hogy a leállás és javítás időtartama a meghibásodás fokától és mértékétől függ! Ez lehet egy óra (pl.: nyomógomb javítás), de akár több napot is igénybe vehet (pl.: mágnesfék cseréje).
A liftjeink 40 évesek. Nincs mindig minden alkatrész raktáron ezért nagyon ritkán, de előfordulhat hosszabb leállás.
A távfűtés díját hogyan számolják?
Az ingatlanban felszerelt Techem rádió technológiás mérőeszköz elküldi a fogyasztási adatait az épületben található központi adatgyűjtő egységnek. Ez azután összegyűjti, majd automatikusan és titkosítva a Techem adatközpontjába küldi a leolvasott értékeket. A Fűtőerőmű ezen adatok alapján számlázza ki az aktuális fűtési hődíjat.